Min kaninhemsida

Detta är från min kaninhemsida
(http://skuttis.zoomin.se)


Välkommen till min kaninhemsida, tillängnad till mina kaniner: Skuttis och Lillagrå!!!!

 

Det här är min kaninhemsida

Mina kaniner heter Skuttis och Lillagrå, de är världens sötaste husdjur!

 

Lillagrå fakta:

Lillagrå är en hane.

Lillagrå är sex år gammal, och är en dvärgvädur ras.

Han har såklart grå (blå) färg på pälsen men om jag ska vara ärlig så är han ganska tjock.

Lillagrå är ganska slö och gammal, men ibland (mäst på sommaren) är han väldigt sprallig.

Lillagrå  bor i en bur som är stor och röd, med vita knutar.


Skuttis fakta:

Skuttis är en hane han med.

Han är bara 1,5 år gammal, och är en dvärgvädurlöven ras.

Skuttis är svart och lurvig (lurvet kommer från löven rasen) men han är inte alls lika tjock som Lillagrå.

Skuttis är alltid sprallig och gosig. Han älskar att springa.

Skuttis bor också i en röd bur med vita knutar, men inte i samma.


Historia:

Mina första kaniner hette Fläckan och fläcken. Fläckan var vit mede bruna fläckar och så hade hon en svart fläck på ena ögat, Fläcken  såg likadan ut men hade ingen svart fläck på ögat. Men Fläcken rymde tredje dagen efter vi hade fått honom.

Efter Fläcken så köpte vi Randen, Han var brun med några grå ränder på ryggen. Han dog när vi skulle kastrera honnom.

Efter det så köpte vi Lillagrå. honom har vi kvar.

Efter Lillagrå så köpte vi Skuttis, honom har vi också kvar.

En sommar efter vi hade köpt Skuttis så dog Fläckan av ålder.  Då var vi på semester, så vår kaninpassare blev väldigt ledsen.


Kul i år:

I år så byggde vi en kaninhage av snö. I den så byggde tunnlar, Skuttis är väldigt duktig på att leka i tunnlarna, men Lillagrå bara ställde sig upp när han var i dem, så vi kallar det att han spränger tunnlarna.

 

 


Kommentarer
Postat av: Martina

haha vilken bra fakta/Martina

2010-02-08 @ 15:46:17
Postat av: Martina

haha vilken bra fakta/Martina

2010-02-08 @ 15:47:25
Postat av: MARTINA

HAHA VILKEN BRA FAKTA/MARTINA

2010-02-08 @ 15:48:28
Postat av: martina

oj jag skickade lite många

2010-02-08 @ 15:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback